Leren doen we allemaal!

Onderwijs én coach

 

Als OnderwijsCoach spreek ik de taal van het onderwijs en begrijp goed waar leerkrachten in de dagelijkse praktijk tegenaan lopen. Dat is mijn onderwijs-achtergrond.

Ik werk systeemgericht en help bij het boven tafel krijgen van wat er nu wérkelijk speelt: wat vraagt (nog meer) om aandacht, erkenning en oplossingen? Dat is mijn coach-achtergrond.

Zodat het daarna weer werkt binnen elk systeem, waardoor het kind weer ruimte krijgt om zich verder te ontwikkelen!

Leerkracht

 

Leren doet iedereen, dat geldt niet alleen voor kinderen.

Dagelijks leren leerkrachten ook. Kinderen houden ons zo vaak een spiegel voor. Dat is soms heel erg grappig, maar ook confronterend. En die confrontatie doet soms pijn. Pijn die je niet altijd begrijpt. Of wel begrijpt, maar nog moeilijk om kan zetten in een andere manier van handelen. Omdat je onder druk weer in dezelfde ‘groef’ terecht komt. 

Dan is het fijn dat je met de OnderwijsCoach hiernaar kan kijken. Iemand die begrijpt waar je in de onderwijspraktijk tegenaan loopt en jou een stap verder kan helpen in je persoonlijke en/of professionele ontwikkeling.

De leerkracht doet ertoe voor élk kind: dus zorg eerst goed voor jezelf, want jij bent het ‘instrument’! 

 

Aanbod altijd op maat

(individueel en/of met het team)

 

– persoonlijke ontwikkeling

professionele ontwikkeling (vakinhoudelijk, klassenmanagement)

Het probleem wordt zelden opgelost binnen de context waarin deze gecreëerd is.

Einstein

Ouders

 

Elk mens functioneert binnen verschillende systemen. Belangrijke systemen voor kinderen zijn die van thuis en van school.

Soms zijn de regels en afspraken in het ene systeem niet vanzelfsprekend dezelfde als die binnen het andere systeem.

Dit kan soms verwarrend zijn. Al helemaal als het ongeschreven regels zijn. In de communicatie gaat het dan wringen en worden er meer verwijten dan wensen uitgesproken.

In mijn werk als OnderwijsCoach kom ik dit zo vaak tegen: Iedereen heeft echt de beste intentie en iedereen gáát helemaal voor het kind.

En toch lukt het soms niet (meer) om elkaar nog goed te verstaan.

Er wordt wel geluisterd, maar men voelt zich niet meer gehoord.

Ouders  kunnen mij vragen erbij te zijn als het niet meer zo lekker loopt in de communicatie met school. Als verwachtingen en wensen worden ontvangen als kritiek en eisen.

Het helpt als we met elkaar om tafel gaan om helder te krijgen wat ieders wensen zijn, wat haalbaar is in de praktijk en wat nog overblijft om buiten de school mee aan de slag te gaan.

Vragen? Stel ze!

 

Heb je een vraag? Twijfel dan niet en neem geheel vrijblijvend contact met mij middels het onderstaande contactformulier.

Ik reageer normaal gesproken binnen 24u.